Prowadzenie sklepu - które procesy warto zautomatyzować (cz.2)

timer 3 min czytania

Synchronizacja stanów magazynowych i cen z hurtownią

Jeśli Twój sklep korzysta z zewnętrznego magazynu lub opiera się bezpośrednio na dostępności produktów w hurtowni (w szczególności podczas sprzedaży dropshippingowej), kluczowe dla jego prawidłowego funkcjonowania jest zagwarantowanie tego, że dane produktów – takie jak ich cena czy stan magazynowy – są aktualne.

W zależności od rodzaju asortymentu, rodzaju źródła danych – producenta, hurtowni lub własnego, zewnętrznego magazynu; skali sprzedaży, a także ilości towaru, jakim dysponuje dane źródło, minimalna zalecana częstotliwość odświeżania tych danych może się różnić.

Inaczej będzie wyglądać współpraca z dysponującym tysiącami sztuk danego towaru producentem odzieży, inaczej – z hurtownią markowego sprzętu muzycznego, gdzie mniejsza skala sprzedaży równoważy mniejsze stany magazynowe, a jeszcze inaczej w przypadku hurtowni outletowej, gdzie dostępność produktów może zmieniać się z minuty na minutę.

Istotnym aspektem jest też ilość produktów, które chciałbyś lub chciałabyś zaoferować w swoim sklepie. Utrzymanie kontroli nad stanami magazynowymi kilkunastu czy kilkudziesięciu produktów jest osiągalne bez dedykowanych temu zadaniu narzędzi, jednakże w przypadku asortymentu liczonego w setkach czy tysiącach artykułów można już mówić o konieczności zastosowania automatyzacji tej czynności.

W takiej sytuacji rekomendujemy skorzystanie z dostępnych na rynku narzędzi do automatycznej integracji Twojego sklepu z wybranym źródłem – pozwalają one zarówno na import nowych produktów, a więc zatowarowanie twojego sklepu, jak również regularną aktualizację wybranych informacji o produktach – w szczególności wspomnianego wcześniej stanu magazynowego i ceny.

Stosując je masz pewność, ze oferta Twojego sklepu jest zawsze aktualna i odzwierciedla stan w hurtowni lub magazynie zewnętrznym, więc możesz skoncentrować się na ważniejszych aspektach prowadzenia swojego sklepu – obsłudze zamówień, marketingu oraz kontakcie z klientami.

Więcej o automatycznej integracji dowiesz się na naszej stronie:

https://www.megamo.pl/pl/content/39-automatyczny-integrator

Generowanie listów przewozowych i zarządzanie wysyłką

Sprzedaż produktów za pośrednictwem sklepu internetowego różni się od sprzedaży stacjonarnej pod wieloma względami. Jednym z wyzwań, przed którymi stają właściciele sklepu internetowego, jest konieczność dostarczenia oferowanych na jego łamach artykułów do klienta końcowego.

Wysyłka towarów wymaga, co oczywiste, nawiązania współpracy z wybraną firmą kurierską, a także generowania indywidualnych listów przewozowych dla poszczególnych zamówień i przekazywania ich do realizacji.

W zależności od konkretnej metody wysyłki dane niezbędne do jej realizacji mogą się różnić, jednakże elementem wspólnym zdecydowanej większości z nich jest wprowadzenie adresu punktu nadania przesyłki, adresu odbiorcy lub punktu odbioru, a także określenie jej gabarytów – wymiarów oraz wagi.

Przygotowanie listu przewozowego oraz jego przekazanie firmie kurierskiej należy również odpowiednio osadzić w czasie względem procesu przetwarzania zamówienia przez sklep – oczekiwania na płatność, kompletowania produktów wchodzących w jego skład, pakowania oraz przygotowania do wysyłki.

Niemal każda firma kurierska ustala określone godziny odbioru przesyłek, które również należy wziąć pod uwagę podczas planowania logistycznego, a także podczas informowania klienta o przewidywanym czasie dostarczenia towaru.

Odpowiedź na pytanie, czy warto rozważyć automatyzacje tego procesu, zależy oczywiście od całkowitej liczby zamówień i wynikającego z niej czasu, jaki pochłania ich realizacja. Jeżeli sklep opiera się o sprzedaż na niewielką skalę produktów wysokomarżowych, w wielu przypadkach na początkowych etapach jego działania za przygotowywanie listów przewozowych może odpowiadać pojedyncza osoba lub przydzielona temu zadaniu grupa.

W przypadku sklepów o większym zasięgu oraz skali sprzedaży automatyzacja generowania przesyłek staje się koniecznością – nie tylko ze względu na ilość zasobów, jakiej wymagałoby realizowanie tego zadania w tradycyjny sposób, ale też ze względu na proporcjonalną do całkowitej liczby zamówień szansę wystąpienia błędów związanych z ich przetwarzaniem.

Więcej na temat synchronizacji zamówień w Twoim sklepie z firmami kurierskimi możesz się dowiedzieć, korzystając z poniższego linku:

https://www.megamo.pl/pl/304-integracja-z-kurierami-i-poczta

Komentarze (0)

Brak komentarzy w tym momencie.